Friday 30 January 2009

Gekoesterde plannen volgens God plan uitgeoerd

Christelijke Overdenking

Proverbs 19:20-21 Vrijdag 30 januari 2009

English version > Man's plans prevailed by God's purpose

 

Spreuken 19:21

         
  • Statenvertaling
  • GNV
  • NBG 1951
  • NBV
  • Het Boek

"In het hart des mans zijn veel gedachten; maar de raad des HEEREN, die zal bestaan." (Spr 19:21 STV)

"Een mens koestert in zijn binnenste vele gedachten, maar wat de Heer wil, komt tot stand."

"Vele zijn de overleggingen in het hart des mensen, maar de raad des HEREN, die zal bestaan."

"Een mens maakt allerlei plannen, wat wordt uitgevoerd, is het plan van de HEER."

"In het hart van een mens leven vele verborgen gedachten, maar wat de HERE besluit gebeurt."

 

Overdenking van vandaag:

"Wat doe je vandaag?" Als jij op mij lijkt, probeer je met gebed je dag te plannen. Je maakt afspraken met mensen in de toekomst om hun noden te helpen, om hun zorgen aan te horen of om bepaalde ideeën en projecten te bespreken. Maar we moeten altijd in nederigheid leven, wetende dat geen één van onze plannen waardevol kan zijn totdat die plannen van de Vader komen.

 

Gebed:

Heilig God en rechtvaardige Vader, zegen mij bij het zoeken naar uw wil in mijn beslissingen vandaag. Ik besef dat elke ademhaling een cadeau is en dat elk succes door uw genade komt. Gebruik mij alstublieft om u te eren en help mij uw weg in mijn leven te vinden. In de naam van Jezus bid ik dit. Amen.

No comments:

Post a Comment