Tuesday 18 August 2009

Wees stil en luister


"Het woord luisteren in het Engels (listen) bevat dezelfde letters
als het Engelse woord woord stil (silent). "
- naar Alfred Brendel

"Wees rustig en in de stille momenten, luister naar de stem van onze hemelse Vader. Zijn woorden kunnen onze geest vernieuwen. Niemand kent je zo goed en weet je behoeften zoals Hij doet."
- Janet L. Weaver

"Wacht op de Heer; Wees sterk en laat je hart moed nemen;
Ja, wacht op de Heer. "
Psalm 27:14

God, mijn Vader, leer mij in stilte luisteren.
Geef dat ik de anderen laat uitspreken,
en mijn tong enkele keren weet om te draaien
vooraleer mijn antwoorden te formuleren.
Geef ook dat ik in de momenten van stilte
u steeds weet te vinden
en laat mij Uw Stem horen en begrijpen.

English version > Be still and listen

+++ 
2016 update voor linken

No comments:

Post a Comment