Monday 14 December 2009

Kies niet onjuist te zijn, omwille van verschillend te wezen


"Kies niet onjuist te zijn, omwille van verschillend te wezen."

- Lord Samuel

"Nu dan, als het je kwaad of ongewenst lijkt Jehovah te dienen
kies dan deze dag wie gij dienen zult;
of de goden die uw vaderen gediend hebben, welke voorbij de rivier waren,
of de goden van de Amorieten, in wier land gij woont;
maar als voor
mij en mijn huis, wij willen Jehovah dienen."
Jozua 24:14-15


Het behaagt mij Heer, U te dienen.
Ik wil steeds voor de juiste acties kiezen.
Geef mij hier voor het inzicht, de kracht en de moed.

5 comments:

  1. Sommige mensen willen liefst er bij horen en kiezen om mee te lopen met de anderen. Zij willen dan dezelfde kleding of herkenningstekens dragen. Anderen verzetten zich dan weer tegen bepaalde geplogenheden en verkiezen dat zij opvallen door hun anders zijn.
    In beide gevallen moeten wij opletten dat wij de juiste keuze maken op geestelijk vlak.
    Waar willen wij bij behoren? Bij een meerderheid, die het misschien toch niet bij het rechte eind heeft? Of willen wij ons ook verzetten tegen die kleine groep die er de voorkeur aan geeft God te dienen in alle oprechtheid? Willen wij helemaal anders zijn dan de rest van de wereld en onze eigen weg gaan met het achtervolgen van onze eigen, anders zijnde of vreemde ideeën?

    ReplyDelete
  2. “…: Hoelang hinkt gij op beide zijden, of ga je twijfelen tussen twee opinies? In geval de Heer Jehovah God is, zo wandelt Hem na; maar is het Baäl die God is, wandelt hem dan na. ….” (1 Koningen 18:21)

    ReplyDelete

  3. Geachte heer marcusampe,

    Jaren bestudeer ik verschillende kerken, nam bijbelstudies en lag het naast elkaar en alles is zeer verwarrend door de kerkeleer want het is in het algemeen dat je lid moet worden van de kerk...bij de Jehovahs getuigen de doop en aanvaarding van de organisatie. Nu kom ik bij jullie site terecht en het geeft mij een goed gevoel niet alles voor niets te hebben geleerd....maar waar kan ik terecht om met mensen van de chrisadelphian tesamen te komen alles via internet is toch niet hetzelfde dan het persoonlijke contact.
    Ik woon in Aruba en er zijn vele kerken en alles gaat vreedzaam met elkaar om ook met respect...zijn jullie ook daar aanwezig?

    graag uw antwoordt,

    met vriendelijke groet,

    helena peters

    ReplyDelete
  4. Beste Helena, erg genoeg kwam slechts deze week een bericht van nog onbeantwoorde berichten in mijn brievenbus, waronder uw schrijven. Sorry voor eht late antwoorden. Hopelijk zal u ondertussen ook de nieuwe websites gevonden hebben en kan u daar gratis op abonneren en vragen stellen of in discussie gaan.

    Gelieve te vinden:
    http://christadelphians.wordpress.com/
    http://broedersinchristus.wordpress.com/
    en misschien kan u ook interessante dingetjes vinden in mijn persoonlijke site: http://marcusampe.wordpress.com/

    Als u nog in Aruba woont, moet ik u spijtig genoeg ook daar teleurstellen dat wij geen gemeenschap hebben. Dat mag echter neit wegnemen dat u zich verder op ons gedachtengoed zou toeleggen, om zo er meer over te weten te komen en wie weet zelf later het Goede Nieuws te gaan verspreiden in uw woonomgeving.

    Er kan indien u interesse hebt ook nagegaan worden wie van onze broeders er het dichtsbij woont of verder et u contact kan opnemen.

    Hopelijk zullen er toch in de toekomst nog verdere, meer succesvolle contacten kunnen zijn.
    Met mijn gemeende verontschuldigingen,
    Marcus Ampe

    ReplyDelete