Monday 22 February 2010

God te vertrouwen schuilplaats, veiligheid en geborgenheid

Christelijke Overdenking

Maandag 22 februari 2010
Psalm 91:2
Psalm 91:2 (81 kb)
         
  • Statenvertaling
  • GNV
  • NBG 1951
  • NBV
  • Het Boek
"Ik zal tot den HEERE zeggen: Mijn Toevlucht en mijn Burg! mijn God, op Welken ik vertrouw!" (Ps 91:2 STV)
"hij kan zeggen: 'U bent mijn schuilplaats, mijn vesting. Mijn God, ik vertrouw op u.'"
"Ik zeg tot de HERE: Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw."
"zegt tegen de HEER: 'Mijn toevlucht, mijn vesting, mijn God, op u vertrouw ik.'"
"Ik getuig daarvan en zeg tegen de HERE: U bent mijn toevlucht; bij U ben ik veilig en geborgen. U bent mijn God en ik vertrouw alleen op U."
Overdenking van vandaag:Phil Ware

"We vertrouwen op God." Dat is de zin die staat geschreven op een groot deel van het geld in de Verenigde Staten. Het is een fantastische herinnering. Het financiële klimaat gaat op en neer, altijd kwetsbaar voor instabiliteit in de wereld. Alleen God is onze toevlucht en fort tijdens de stormen van het leven. Hij is eeuwig. Hij wil ons zegenen. Hij heeft ons vertrouwen verdiend.

Gebed:
Hemelse Vader, ik ben zo dankbaar dat ik u mijn leven kan toevertrouwen. Vorm me en gebruik me zodat ik een zegen ben voor anderen. U bent mijn bron van veiligheid en sterkte. Continueer alstublieft het bekend maken van uw aanwezigheid in mijn leven. In Jezus' naam. Amen.

Engelse versie / English version > Trust God to shelter, safety and security

1 comment:


  1. Ps 18:2 Jehovah is mijn rots, mijn vesting en mijn bevrijder; mijn God, mijn rots, in wie Ik mijn toevlucht neem, mijn schild, en de hoorn van mijn heil, mijn hoge toren.
    Ps 31:3 Want Gij zijt mijn rots en mijn vesting, daarom omwille van uw naam leiden mij  en begeleid me.
    Jer 16:19 O Jehovah, mijn kracht en mijn vesting, mijn bastion, en mijn toevlucht in de dag van droefenis, tot u zullen de volken komen van de uiteinden van de aarde, en zullen zeggen, onze vaderen hebben niets dan leugens geërfd, zelfs ijdelheid en dingen waar geen profijt in is .


    ReplyDelete