Monday 23 March 2009

Status Quo

English version >


Status Quo
 
"Er is geen status quo.
Ofwel breiden wij uit en groeien we
Of krimpen in elkaar en verwelken op de wijnstokken.
Wij vergeven, of houden vast aan het verleden;
We verkennen de wereld of negeren ze;
Wij beminnen en delen of oordelen en beslissen;
We ontsnappen uit het leven of nemen er aan deel.
Groei of entropie?
De keuze is aan ons. "
Suzanne Zoglio, Ph.D.


"Blijf in mij, en ik zal in je blijven.
Geen. tak kan vruchten afwerpen op zichzelf;
het moet aan de wijnstokken blijven.
Ook kun je geen vrucht dragen, tenzij je blijft in mij.
Ik ben de wijnstok, u bent de takken.
Als een man blijft in mij en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen;
afgezien van mij kun je niets doen. "
Johannes 15:4-5

Soms ben ik een kabbelend watertje andere keren een denderende waterval,
mijn leven overvalt mij soms maar ik wil positief vooruit gaan.
Geef dat ik de ongemakken in mijn leven kan vergeten en de veroorzakers kan vergeven.
Laat mij deel uitmaken van het leven rondom mij en laat mij erin groeien.
Geef dat ik een sterke rots wordt in de branding.
Dat ik uit Jezus zijn voorbeeld mag leren en wordt als hem, vredelievend en goedhartig.
Dat ik veel vrucht mag dragen, vraag ik U in Jezus naam, amen.


No comments:

Post a Comment