Thursday 11 February 2010

De rol van de Vader en zijn Zoon

Bertus Span, een Nederlandse straatprediker, bracht volgend voorbeeld betreft de genadigheid van de Vader en de rol van Jezus.

Volgens Bertus is het niet verstandig om direct de confrontatie aan te gaan met Moslims. "Wanneer je direct beweert dat God een Zoon heeft, lopen ze gelijk weg. Ik probeer hen langzamerhand in ons gesprek de weg tot God te wijzen. In de Koran staat God op een onbereikbare hoogte. Maar ik geloof dat het wel mogelijk is om naar God toe te komen. Ik kom dat vaak met het voorbeeld van een koning in een Arabisch land. Hij kwam met het idee om iedereen die overspel pleegt 50 stokslagen te geven. Maar wat moest hij doen toen zijn dochter overspel pleegde? Vervolgens zei die koning: straf mij maar. Zo wil God ons ook vergeven, maar er moet wel voor betaald worden. Op die manier wijs ik hen op Jezus Christus."

No comments:

Post a Comment