Tuesday 15 February 2011

Man van Nazareth

Het stond reeds vroeg in de boekrollen geschreven dat uit het geslacht van David en man zou komen die wonderbaarlijke dingen zou doen en ons verzoenen met God. In Bethlehem geboren groeide hij later op in Nazareth en als Jeshua/Yeshua en zoon van de vakman Jozef en de jodin Maria zou hij gekend en besproken geraken.

Lyrics:
't Stond al heel lang opgeschreven
Een mens die komen zou
Voorbeeld van een beter leven
Goedheid liefde waarheid trouw
Koningszoon maar ook een knecht
zijn waardigheid werd afgelegd
Een kind, geboren in een stal

Kwam met ons zijn leven delen
Mens gelijk in ons bestaan
wat was gebroken kon hij helen
Blijheid zorgen pijn verstaan
De liefde was zijn hartewens
Zijn taal was vrede voor elk mens
Zodat alles anders wordt



Hij is de hoop dat donker
niet voorgoed zal zijn
Het geheim dat is ontsloten,
Voor de mensen groot en klein
En Zijn licht leeft in mij
En het heeft mijn hart in vuur en vlam gezet
Ga met mij op reis
Man van Nazareth


In de stilte zal hij spreken
In de storm mijn stem verstaan
Hij zal wat zwak is niet verbreken
Altijd met mij verdergaan
Niemand kent mij zoals Hij
Een gulle lach, ik voel me vrij
Kan de toekomst aan


Hij is de hoop dat donker
niet voorgoed zal zijn
Het geheim dat is ontsloten,
Voor de mensen groot en klein
En Zijn licht leeft in mij
En het heeft mijn hart in vuur en vlam gezet
Ga met mij op reis
Man van Nazareth


Bridge:
En de verhalen woord voor woord
vinden hun weg, ze leven voort
Voor wie ze als een kind ontvangt
Er in gelooft, ernaar verlangt
Woord dat leven geeft



Hij is de hoop dat donker
niet voorgoed zal zijn
Het geheim dat is ontsloten,
Voor de mensen groot en klein
En Zijn licht leeft in mij
En het heeft mijn hart in vuur en vlam gezet
Ga met mij op reis
Man van Nazareth

+++



¨¨

No comments:

Post a Comment