Friday 20 March 2009

Herinner jezelf dat moeilijkheden en vertragingen vrijwel onmogelijk te voorspellen zijn



"Voordat je aan een ding begint herinner jezelf dat moeilijkheden

en vertragingen vrijwel onmogelijk te voorspellen zijn ...
U kunt alleen één ding duidelijk zien, en dat is uw doel.
Vorm een geestelijke visie van dat en houdt er aan vast door dik en dun. "
- Kathleen Norris

"Weet u niet dat in een race alle lopers lopen,
maar slechts een krijgt de prijs? Loop op een zodanige wijze als om de prijs te winnen.
Iedereen die concurreert met de spellen gaat in strikte opleiding.
Ze doen het om een kroon te behalen die niet zal blijven;
maar wij doen het om een kroon die eeuwig blijft. "
1 Korinthiërs 9:24-25

God geef mij de kracht en het doorzettingsvermogen om aan de juiste wedstrijd deel te nemen.
Laat mij afstormen op het juiste doel, de prijs van Gods hemelse roeping.
Laat mij de wedloop, waar ik vastberaden ben voor ingeschreven, voleindigen en het geloof bewaren.
Geef dat ik de zegenkrans van het leven zal ontvangen.
Dat vraag ik u in Christus naam, amen.

+++
2015update: bijvoegen van bijhorende lectuur

No comments:

Post a Comment